Estructura de l'examen i Criteris d'avaluació PAU

Clica damunt dels enllaços següents per accedir a la informació:

     1. Característiques de la Prova d'accés a la Universitat (PAU).

     2. Criteris d'avaluació de la Prova d'accés a la Universitat (PAU).

     Tot seguit, tens un resum de totes les preguntes aparegudes en els diferents exàmens de la Prova d'accés a la Universitat des del 2010 fins al 2011. Et pot ajudar per veure quines són les qüestions més recurrents i, per tant, que més has de treballar.

Preguntes aparegudes a les últimes proves de la PAU (juny i setembre de 2010 i de 2011)

1. Comprensió del text
 
Les preguntes a) i b) es repeteixen sempre. La resta de qüestions són les que canvien segons l'any de la convocatòria. Fixa't en les vegades que es repeteixen.

a) Descriu el tema i les parts bàsiques del text. [1 punt]
b) Resumeix el contingut del text amb una extensió màxima de 10 línies. [1 punt]

c) Identifica la tipologia textual especificant els trets corresponents que apareixen al text [0’5 punts] Es repeteix 8 vegades

d) Identifica i justifica les marques de modalització del text. [0’5 punts] Es repeteix 2 vegades

c) Relaciona els recursos tipogràfics i les veus del discurs. [0’5 punts]

c) Identifica el registre al qual podem adscriure el text. Cal que fonamentes la resposta amb exemples extrets del text. [0’5 punts] Es repeteix 3 vegades

c) Explica la funció que fan al text la cursiva i les cometes. [0’5 punts]

c) Indica els recursos expressius de caràcter literari presents al text. [0’5 punts]

2. Anàlisi lingüística del text

Les preguntes a) i c) es repeteixen sempre. La qüestió b) és la que canvia segons l'any de la convocatòria. Fixa't en les vegades que es repeteix.

a) Indica la pronunciació dels elements subratllats: [1 punt; resposta errònia:-0,25].
c) Digues el significat que adquireixen aquestes paraules o expressions al text o dóna’n un sinònim.[1 punt]

b) Torna a escriure el primer paràgraf del text ajustant els temps verbals a aquest inici de text: “Som en ple hivern...”. Subratlla els canvis que faces. [1 punt]

b) Substitueix l’element subratllat a cada fragment pel pronom feble adequat. [1 punt] Es repeteix 2 vegades

b) Indica a quin element del text fan referència els pronoms febles subratllats i quina funció sintàctica realitzen. [1 punt] Es repeteix 2 vegades

b) Al text hi apareixen una sèrie de connectors que permeten unir unitats sintàctiques superiors a l’oració, indica el significat que aporta cada un dels casos següents. [1 punt]

b) Digues de quin tipus són les oracions subordinades que apareixen subratllades en les construccions següents. [1 punt] Es repeteix 2 vegades

3. Expressió i reflexió crítica
 
3.1 Preguntes sobre els 16 temes de Literatura
 
a) Explica les característiques més importants de l’obra literària d’Enric Valor. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

a) Explica en quina mesura el context sociopolític dels anys posteriors a la Guerra Civil fins als anys 70 condiciona la producció narrativa de l’època. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

a) Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

a) La producció literària de Mercè Rodoreda incideix sobre la psicologia dels personatges. Estàs d’acord amb aquesta asseveració? Explica per què. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

a) Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

a) Descriu les característiques bàsiques de la poesia actual. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

a) Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

3.2 Preguntes sobre expressió escrita i coneixements adquirits

b) Escriu un text de característiques semblants al que hem llegit ací, sobretot quant al registre, la tipologia, els recursos expressius i la veu del discurs. Ha de dur com a títol: “El primer dia a la faena...”. Hi pots aprofitar experiències pròpies o de persones conegudes, altres textos que hages llegit, pel·lícules o la teua pròpia imaginació. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts] Es repeteix 2 vegades

b) El recurs a la creació de personatges fantasmals no és estrany en el món literari. ¿En coneixes algun altre cas dins de la literatura o en el cinema? Comenta’l. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

b) Aparentar ser jove és un tema recurrent en la societat actual. Com es manifesta en el teu entorn? (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

b) Escriu un text de característiques tipològiques similars al fragment de Mercè Rodoreda que has llegit més amunt. Pots prendre com a referència situacions personals, novel·les o contes que hages llegit, pel·lícules que hages vist, etc. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

b) Quina és la situació del noruec que descriu el text? Què n’opines? Coneixes altres situacions semblants? Explica-ho. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

b) La planificació d’un viatge crea il·lusions. Elabora un text en què l’excusa de fer un viatge et fa canviar l’estat d’ànim o eixir de la monotonia diària. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

b) ¿Coneixes alguna novel·la, alguna pel·lícula o alguna situació real en què la violència de gènere siga la protagonista? Redacta un text sobre aquest tema. (Extensió: unes 150 paraules) [2 punts]

Descarrega't les preguntes clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada